Grupa uczniów z klasy IV TMF na LUBELSKIM FESTIWALU NAUKI
20 września 2018 r. grupa uczniów z klasy IV TMF udała się do Lublina na zajęcia prowadzone w ramach LFN. Mieli oni okazję uczestniczyć w dwóch ciekawych warsztatach na Politechnice Lubelskiej.
Przedstawiamy Wam krótką relację z ich pobytu w Lublinie.
Współcześnie obraz jest medium, które jest wszechobecne. Powszechność smartphonów spowodowała, że każdy robi zdjęcia, które później trafiają do mediów społecznościowych.
Nie obce jest to uczniom naszej szkoły, jak również klasie IV TMF.
Jednak grupa „fryzjerów” z IV TMF podczas warsztatów w ramach Lubelskiego Festiwalu Nauki miała okazję nauczyć się, jak je zANIMOwać.
Podczas „Warsztatów tworzenia animacji w GIMPie – zANIMOwani” na Politechnice Lubelskiej zapoznani zostali z
- podstawową obsługą programu GIMP,
- pracą na warstwach,
- podstawową edycji zdjęć,
- tworzeniem prostych animacji,
- tworzeniem animacji ze zdjęć.
Jak nas widzą, tak nas piszą. Fryzjerzy z IV TMF mogą już pokazać, że nie są, jak inni.
Mogą już wstawiać oryginalne POSTY, które będą rzucać się w oczy i dzięki temu zdobywać MILIONY LAJKÓW .
Po intensywnej pracy przy animacjach uczniowie udali się na kolejne zajęcia : „Zarządzaj własną firmą. Symulacyjna gra biznesowa”.
Podczas tych warsztatów mieli okazję uczestniczyć w zespołowej grze symulacyjnej . Każdy w dwuosobowych zespołach zarządzał swoją wirtualną firmą, działającą na wspólnym konkurencyjnym rynku usług. Zespoły – zarządy firm –podejmowały decyzje dotyczące następujących obszarów:
- Marketing (promocja – reklama).
- Realizacja usług (sprzedaż – cena, formowanie portfela zleceń, moce usługowe).
- Polityka personalna (zatrudnianie/zwalnianie, jakość zarządzania, poziom wynagrodzeń, poziom przeszkolenia, wydajność i jakość pracy pracowników).
- Maszyny i urządzenia (zakupy, zużycie – dekapitalizacja).
- Finanse (przychody, koszty, podatki, kary umowne, zysk, kapitał obrotowy).
Celem działań wszystkich uczestników gry była maksymalizacja zysku z działalności wirtualnej firmy.
Podczas gry były wykorzystane komputery połączone w sieć oraz aplikacja webowa. Interfejs uczestników gry symulował interfejsy rzeczywistych systemów, z jakimi pracują menedżerowie w firmach.
Zwycięski zespół, Ania z Emilią, otrzymał cenne nagrody.
To była bardzo ciekawa i praktyczna lekcja przedsiębiorczości.