- Szczegóły
- Odsłony: 13223
UWAGA SŁUCHACZE KWALIFIKACYJNYCH KURSÓW ZAWODOWYCH
1. Osoby, które w szkole średniej nie realizowały przedmiotu podstawy przedsiębiorczości proszone są o przekazanie takiej informacji do sekretariatu szkoły do 12 lutego 2016 r.
2. Wszyscy słuchacze zobowiązani są do dostarczenie do sekretariatu świadectwa ukończenia szkoły (może być kopia dokumentu).
- Szczegóły
- Odsłony: 14294
Lista tematów na egzamin ustny z jezyka polskiego - semestr III
Jak w tekstach kultury przedstawiane są wybitne jednostki? Omów w odniesieniu do wiersza K. C. Norwida "Bema pamięci żałobny - rapsod".
Jak w tekstach kultury może być uwznioślona zwyczajność?
W jaki sposób w "Panu Tadeuszu" przedstawiono historię Polski?
Czy mieszkańcy Soplicowa są patriotami? Uzasadnij.
Przyroda jako bohater zbiorowy "Pana Tadeusza".
Charakterystyka i ocena Jacka Soplicy.
"Ostatni" - kluczowe słowo epopei.
Soplicowie, Horeszkowie, Dobrzyńscy... - charakterystyka szlachty w epopei A. Mickiewicza
Idea małej ojczyzny w "Panu Tadeuszu".
"Pan Tadeusz" - okoliczności powstania epopei.
Podróż jako temat literacki. Omów w oparciu o "Sonety krymskie" i inne dzieła literackie.
Obraz Rosji i Rosjan w III cz. "Dziadów".
Myśl mesjanistyczna w dramacie A. Mickiewicza.
Wizja poety i poezji w "Wielkiej Improwizacji"
Kim jest Konrad? Charakterystyka i ocena postaci.
Ocena polskiego społeczeństwa w dramacie Adama Mickiewicza
"Obowiązek cierpieć za was przyjaciele..." Zbiorowy wymiar cierpienia w "Dziadach" drezdeńskich.
"Dziady" część III, czyli dramat polskiej historii
Obraz miłości romantycznej w twórczości Adama Mickiewicza
W jaki sposób A. Mickiewicz odzwierciedlił swą fascynację Wschodem?
Kim jest bohater liryczny "Sonetów krymskich"?
Motyw zbrodni i kary w balladzie "Lilje"
"Romantyczność" A. Mickiewicza jako manifest epoki
- Szczegóły
- Odsłony: 66289
UWAGA KANDYDACI I SŁUCHACZE SZKÓL DLA DOROSŁYCH
Od nowego roku szkolnego 2015/2016 Zespół Szkół w Piaskach wprowadza w szkołach dla dorosłych kształcenie na odległość - e-learning.