We wtorek 22 października uczniowie klas II liceum i II technikum byli na wycieczce w Lublinie i Kozłówce. Wyjazd odbył się dzięki Stowarzyszeniu Wspierania Inicjatyw Oświatowo - Wychowawczych im. Teresy Kras

Chociaż każdy z nas był już, i to nie raz, w Lublinie, tym razem spojrzeliśmy na stolicę województwa z perspektywy innej niż zwykle. Dzięki naszemu przewodnikowi odkryliśmy to miasto od strony historycznej i kulturalnej. Na zamku, który był pierwszym punktem programu, odwiedziliśmy Kaplicę Trójcy Świętej - jeden z najcenniejszych zabytków sztuki średniowiecznej w Polsce i Europie. Jej ściany i sklepienie ozdobione są wspaniałymi bizantyńsko-ruskimi malowidłami.

Następnie, podczas spaceru przez stare miasto, przewodnik przybliżał nam historie miejsc oraz postaci związanych z Lublinem. Opowiedział o "kamieniu nieszczęść" znajdującym się w jednej z uliczek oraz o ruinach Kościoła św. Michała Archanioła.

Obok ruin mieści się siedziba znanego polityka Janusza Palikota, którego nieliczni "szczęściarze" mieli okazje zobaczyć na żywo.

Ponadto odwiedziliśmy Archikatedrę św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty oraz Bazylikę o.o. Dominikanów.

Czuliśmy niedosyt Lublina, jednak czekał na nas jeszcze jeden zakątek Lubelszczyzny - Kozłówka.

Tam razem z panią przewodnik zwiedziliśmy pałac Zamoyskich, którego wnętrza zachwyciły nas przepychem i pięknem. Stylowe meble, podłogi, lustra, tkaniny, naczynia oraz wszystkie dekoracje sprawiły, że każdy zamarzył o zamieszkaniu w takim miejscu. Wokół pałacu rozciąga się ogromny ogród i park. Otoczenie i słoneczna pogoda sprawiły, że poczuliśmy prawdziwą złotą polską jesień. Nie mogliśmy nie wykorzystać tej okazji - taka sesja fotograficzna nie nadarza się co dzień! Powozownia przy pałacu była ostatnim punktem programu wycieczki.

Podróż, choć niedługa i niedaleka była bardzo udana. Przekonaliśmy się, że nawet w dobrze znanych nam miejscach można odkryć coś nowego, i że piękne są nie tylko odległe i egzotyczne rejony, lecz także nasze okolice oraz... lubelska jesień.