Numer ogłoszenia: 59889 - 2012; data zamieszczenia: 15.03.2012
 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół , ul. Partyzantów 19, 21-050 Piaski, woj. lubelskie, tel. 081 5821001, faks 081 5821123.

Adres strony internetowej zamawiającego: www.zspiaski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Praktyki zawodowe, 4-tygodniowe praktyki w Niemczech.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie 4 - TYGODNIOWEJ PRAKTYKI ZAWODOWEJ W NIEMCZECH w terminie 5 maja - 2 czerwca 2012 r. 2. Liczba uczestników: uczniowie - 13 uczniów w wieku 18-19 lat, płeć męska kadra - 1 opiekun razem - 14 osób 3. Miejsce i rodzaj obiektu, w którym zostaną zakwaterowani uczestnicy wyjazdu: - Pensjonat/hotel ma być usytuowany w Niemczech, na bezpiecznym terenie, w odległości nie większej niż 20 km od miejsca odbywania praktyk. Uwaga - nazwę obiektu, adres, numer telefonu i jego stronę www /jeżeli posiada/ należy podać w ofercie. - Ośrodek powinien posiadać: a. pokoje maksymalnie 5 osobowe z dostępem do łazienki z ciepłą wodą, b. sprzęt TV i DVD, dostęp do sieci Wi-Fi . 3. Ośrodek powinien być nowoczesny, czysty, wyposażony w sprawne urządzenia sanitarne i techniczne. 4. Miejsce i rodzaj zakładu pracy, w którym uczniowie odbędą praktyki: - Zakłady pracy umożliwiające praktykę uczniom mają w sposób legalny oferować usługi obsługi i naprawy samochodów osobowych. - Pracodawcy mają umożliwić uczniom uzyskanie dokumentu Europass - Mobilność. - Uczniowie mają wykonywać w zakładach pracy WYŁĄCZNIE czynności związane z charakterem ich specjalizacji, zgodnie z programem praktyk, opartym na podstawie programowej kształcenia w zawodzie technik mechanik, specjalność - naprawa i obsługa pojazdów samochodowych. - Dopuszcza się zapewnienie więcej niż jednego zakładu pracy, gdzie będą odbywane praktyki. - Pracodawcy mają zapewnić półgodzinną przerwę na lunch. - Pracodawca ma wystawić ocenę na zakończenie praktyki. Ocena ma być zgodna z szkolną skalą ocen. Skala od 1 do 6. 5. Program wyjazdu: - Program powinien uwzględniać zawodoznawczy charakter wyjazdu. Należy w nim zapewnić realizację 4 tygodni /8 godzin dziennie, 5 dni w tygodniu/ praktyk w zakładach pracy oraz zajęcia weekendowe /patrz rozdz. II, ust. 5, pkt 2 lit. b/ - W programie wyjazdu należy uwzględnić: a. cztery 5-dniowe tygodnie praktyk zawodowych w zakładach pracy, b. 3 weekendowe wyjazdy kulturoznawcze, połączone ze zwiedzaniem okolicznych zabytków i atrakcyjnych miejsc, umożliwiające poznanie środowiska lokalnego, kultury i tradycji kulinarnych regionu, c. zmianę opiekuna praktyk po dwóch tygodniach realizacji zamówienia /dodatkowy nocleg i wyżywienie dla trzech osób - dwaj kierowcy + drugi opiekun/, d. czas trwania wyjazdu - 4 pełne tygodnie, wyjazd z Piask w godzinach wczesno porannych - 05 maja 2012 r., 06 maja - 2 czerwca 2011 r. - realizacja programu praktyk;. wyjazd z Niemiec w godzinach popołudniowych 1 czerwca 2012 r., przyjazd do Piask 2 czerwca 2012 r. 6. Świadczenia dla każdego z uczestników wyjazdu: - Transport a. na trasie Piaski - miejsce zakwaterowania i z powrotem - autokar z klimatyzacją, DVD, b. wymiana opiekunów: na trasie Piaski - miejsce zakwaterowania i z powrotem - pokrycie kosztów przejazdu samochodem osobowym, c. na trasie miejsce zakwaterowania - miejsce praktyk i z powrotem - transport miejski; - noclegi, miejsca noclegów muszą spełniać następujące warunki: a. pokoje dla uczniów maksymalnie 5 osobowe z dostępem do łazienek oraz WC, łazienki zaopatrzone w natryski z ciepłą wodą dostępną bez ograniczeń, b. opiekunowie oraz dwaj kierowcy realizujący wymianę opiekunów - pokoje maksymalnie 2 osobowe z łazienką, c. rozmieszczenie pokoi uczniów i opiekuna powinno umożliwić sprawowanie nadzoru nad młodzieżą. - pełne wyżywienie każdego dnia - śniadania /oprócz dnia wyjazdu/, obiadokolacje, bezpłatne napoje do posiłków. Uwaga: należy uwzględnić zróżnicowane menu w tym kuchnię regionalną i zwiększone zapotrzebowanie kaloryczne uczestników uzasadnione wiekiem. - bilety wstępu do zwiedzanych obiektów dla wszystkich uczestników wyjazdu, - diety dla praktykantów i opiekunów w wysokości 50 euro tygodniowo, - ubezpieczenie NNW /kserokopię polisy wybrany Wykonawca dostarczy przed terminem wyjazdu/, - dokument Europass - Mobilność w języku polskim i niemieckim dla każdego ucznia, który ukończy praktyki z oceną pozytywną, wydany przez Krajowe Centrum Europass, - możliwość korzystania ze sprzętu audiowizualnego i internetu bez dodatkowych opłat, - zapewnienie w trakcie trwania praktyk oraz podczas wyjazdów weekendowych opieki osoby mówiącej biegle w języku polskim i niemieckim; zadaniem tej osoby ma być pomoc organizacyjna i interwencyjna w kontaktach z osobami niemieckojęzycznymi /rozwiązywanie konfliktów, udzielanie pomocy medycznej i prawnej itp./, - możliwe jest uwzględnienie w programie dodatkowych, w stosunku do wymienionych w rozdz. II ust. 5, pkt 2 lit. b pozycji programu zwiększających atrakcyjność wyjazdu. 7. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić /Program wyjazdu/, zawierający szczegółowy opis wyjazdu z określeniem proponowanych pozycji programu /z uwzględnieniem rozdz. II, ust. 5, pkt 2 lit. b/. 8. W przypadku zaistnienia w trakcie wyjazdu okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć i były niezależne od niego, co skutkowałoby, iż nie da się zrealizować jakiegoś z punktów programu, Wykonawca będzie zobowiązany do organizacji punktu zastępczego. 9. Wyjazd autokaru nastąpi spod siedziby ZS w Piaskach. 10. Rozliczenie za wykonanie przedmiotu zamówienia następować będzie zgodnie z zasadami zawartymi we wzorze umowy. 11. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty przewidującej odmienny niż określony w niniejszej SIWZ sposób wykonania zamówienia /oferty wariantowej/. 12. Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty częściowej i nie przewiduje zamówień uzupełniających. 13. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie części zamówienia, której realizację zamierza powierzyć podwykonawcom /wymagane oświadczenie w ww. zakresie zawarte jest na formularzu ofertowym/..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 63.50.00.00-0, 80.53.10.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 28.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Ocena spełniania warunku na podstawie oświadczenia wykonawcy

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Wykonawca w okresie ostatnich 3 lat wykonał należycie co najmniej 2 usługi o charakterze porównywalnym z zakresem niniejszego zamówienia. tj. wyjazd grupy co najmniej 13 osób na praktyki zawodowe, trwające min. 4 tygodnie.

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Ocena spełniania warunku na podstawie oświadczenia wykonawcy

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą władającą biegle językiem polskim i niemieckim, która będzie sprawowała opiekę organizacyjną nad grupą praktykantów

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Ocena spełniania warunku na podstawie oświadczenia wykonawcy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
  • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia: 1. zmiana miejsca zakwaterowania uczestników wyjazdu możliwa jest tylko w uzasadnionych przypadkach za zgodą Zamawiającego oraz pod warunkiem, iż nowy obiekt spełniał będzie wszystkie wymogi określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz oferował standard i warunki mieszkaniowe nie gorsze niż obiekt wskazany przez Wykonawcę w ofercie przetargowej. 2. W przypadku odstąpienia od realizacji części programu szkolenia /wyłącznie za zgodą Zamawiającego/, Wykonawca zobowiązuje się do ponownej kalkulacji i zmiany kosztów praktyk na podstawie aneksu do umowy /zmiana ta nie może prowadzić do wyższej ceny za zorganizowanie praktyk niż to wynika z pierwotnej kalkulacji/.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zspiaski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Szkół w Piaskach (Sekretariat), ul.Partyzantów 19, 21-050 Piaski.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.04.2012 godzina 10:00, miejsce: Zespół Szkół w Piaskach (Sekretariat), ul.Partyzantów 19, 21-050 Piaski.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

SIWZ

załącznik nr 1 do siwz

załącznik nr 2 do siwz

załącznik nr 3 do siwz

załącznik nr 4 do siwz

załącznik nr 5 do siwz

Wszystkie pliki spakowane w archiwum ZIP